Eventuell felanmälan görs till din tjänsteleverantör

11 maj 2022

Som vi meddelat tidigare byter vi från Telia till IP-Only som kommunikationsoperatör i vårt stadsnät. Överflyttningen har startat och kommer pågå under några veckor framöver. IP-Only skickar ut ett brev med närmare information om när under perioden just du som kund kopplas över och kan märka av ett kortare driftavbrott.

  • Viktigt är att se till att din fibermottagare är påslagen och har ström när omkopplingen sker.
  • Efter omkoppling kan din utrustning i hemmet behöva startas om genom att du slår av och på strömmen för ansluten utrustning (router eller liknande).
  • Upplever du att det fortfarande är problem med någon/några av dina tjänster (internet, tv eller telefoni) tar du kontakt med din tjänsteleverantör/tjänsteleverantörer för felanmälan och åtgärd.
  • Extra tips för TV: Upplever du problem med din TV kan du prova koppla in den direkt in i din mediaomvandlare, boxen där fibern kommer in i huset/lägenheten, i stället för i routern. Då kan du se om du har TV signal in i huset/lägenheten. Fungerar det då så är det din tjänsteleverantör som behöver ställa om i routern för att få det att fungera som vanligt igen. Fungerar det inte måste din tjänsteleverantör ta kontakt med IP Only för att dom gemensamt skall kunna lösa problemet.

Har du fler funderingar kring kommunikationsbytet kan du här hitta fler frågor och svar.

 

 

Kvinna och kablar