Person håller en mobil som visar Norrtälje Energis sida Mina sidor.

Just nu kan det vara svårt att logga in på Mina sidor

Publicerat: 3 december 2025

Vi har en teknisk störning som gör att vissa kunder får problem vid inloggning. Det kan hjälpa att rensa cachen, här beskriver vi hur du gör.

Har du en Android-telefon och inte iPhone finns det en teknisk bugg som gör att inloggning med mobilt BankID inte fungerar. Logga i stället in med användarnamn, som är ditt kundnummer, och lösenord. Saknar du lösenord kan du kontakta kundcenter, info@norrtaljeenergi.se eller 0176-718 00.

Vi arbetar med att lösa problemet och under tiden kan det hjälpa att rensa cacheminnet vid inloggningsproblem på Mina sidor via din telefon. Cacheminnet är ett tillfälligt lagringsutrymme som sparar data från webbplatser och appar så att de laddas snabbare vid nästa besök.

Förslag på lösningar vid inloggningsproblem

IPhone telefon, alternativ 1

Rensa historik, cache och cookies

  • Gå till Inställningar > Appar > Safari
  • Rulla ned och tryck på Rensa historik och webbplatsdata
  • Bekräfta den tidsperiod som du vill rensa och tryck sedan på Rensa historik. Detta ändrar inte autofyll-informationen. Om den här knappen är grå finns det antingen inga data att rensa, eller så kan du behöva kontrollera dina begränsningar för webbinnehåll i Skärmtid.

IPhone telefon, alternativ 2

Rensa cookies och cache, men behåll historiken

  • Gå till Inställningar > Appar > Safari > Avancerat > Webbplatsdata
  • Tryck på Ta bort alla webbplatsdata. Om den här knappen är grå finns det antingen inga data att rensa, eller så kan du behöva kontrollera dina begränsningar för webbinnehåll i Skärmtid
  • Tryck på Ta bort nu. Detta rensar data som används för spårning och används av webbplatser för att spara inloggningsinformation för snabbare surfning.

Android telefon (inte Iphone utan exempelvis Samsung eller Sony)

  • Rensa cache i Google Chrome (eller annan webbläsare)
  • Öppna Chrome-appen på din Android-enhet
  • Tryck på de tre prickarna i det övre högra hörnet och välj Inställningar
  • Skrolla ner till Sekretess och säkerhet och välj Rensa webbinformation
  • Välj tidsintervallet Tidens början för att rensa all cache
  • Markera Cookies och webbplatsdata samt Cachade bilder och filer
  • Tryck på Rensa data för att ta bort cachad data från webbläsaren.

Fler nyheter

Iris och Valdemar håller diplom, med saxofon och jury i bakgrunden vid prisutdelning.

9 december 2025

Unga jazzstipendiater prisas i Norrtälje

Saxofonisten Iris Rindehed och pianisten Valdemar Odö Hägerstrand, båda studerande på Södra Latin i Stockholm, har tilldelats årets stipendier från Norrtälje Energi som Jazzmusikens vänner i Norrtelje delade ut.

Laddar innehåll ...