Ledig tjänst

Norrtälje Energi söker Handläggare kundcenter

Om Norrtälje Energi AB

Norrtälje Energi AB är Norrtälje kommuns energi- och infrastrukturbolag och ägs till 100 procent av Norrtälje kommun. Bolaget har 70 anställda och omsätter 600 MSEK. Bolaget bedriver verksamhet inom elnät, elhandel, fjärrvärme samt bredband och har en över 100 år lång historik där grunden alltid varit hög kvalitet. Vår strategi är att vara en hållbar samhällsbyggare genom att vara en attraktiv arbetsgivare, leverantör och samarbetspartner med fokus på det lokala näringslivet. Vi inom Norrtälje Energi är ett engagerat gäng som gillar att samarbeta för våra kunders bästa. Vi värnar om det personliga, lokala och långsiktigt hållbara. Vi skapar värden både för företaget och många ungdomar i kommunen genom att bland annat sponsra över 50 föreningar med en tydlig barn- och ungdomsinriktning. Vårt kundfokus utgår från trygghet, närhet och omtanke och vårt varumärkeslöfte är ”Med gemensam kraft gör vi skillnad för Roslagen”.

Om rollen

Som en i gänget på avdelningen kommunikation och kundcenter är du med och tar emot serviceärenden som rör allt en kund kan vilja få hjälp med inom våra fyra affärer. Vi brinner för att ge kunden bästa möjliga service, oavsett väg som kunden kontaktar oss på.  Du kommer att tillhöra ett engagerat team på sju personer som i olika arbetsroller arbetar med kundcenter, försäljning, elhandel och marknadskommunikation. Du kommer i din roll att vara en grundpelare på kundcenter där du vårdar befintliga kunder samt tar emot nya och tillsammans med kollegorna ansvarar för att svara på inkommande samtal, mejl och ärenden från våra digitala kanaler.

Vem är du

För att trivas och lyckas bra i tjänsten är du en energifull och positiv person som har fullt fokus på nöjda kunder. Du är en fena på administrativa uppgifter, van att ge service, ta stort ansvar och hålla bra struktur i ditt arbete. Det är självklart viktigt att du har utmärkta samarbetsförmågor och är en medarbetare som bjuder på dig själv och har nära till skratt.

Vi arbetar ständigt med att utveckla vår digitala kundservice och ser gärna att du bidrar med idéer och erfarenhet. Du är utåtriktad och engagerad, har förståelse för vår affärsmässighet och trivs med att samarbeta och få feedback.

Kvalifikationer och erfarenhet

  • Erfarenhet av arbete inom energibranschen.
  • Mycket god vana av att arbeta i BFUS och Lime.
  • God kunskap om hur olika energislag samverkar i energisystemet.
  • Trygg i kundkontakt via telefon, mejl och personliga möten.
  • Förståelse för kundernas olika behov.
  • Flytande svenska i tal och skrift.

Det är meriterande med kunskaper i ytterligare språk samt om du har lokalkännedom om Roslagen och dess företag.

Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och lämplighet för den här tjänsten.

Frågor och ansökan

Ansök genom personligt brev och CV senast den 15 januari 2026. Urval kommer att ske löpande så det är bra om du skickar in din ansökan så snart som möjligt. 

Vid en anställning kommer det att tecknas sekretessavtal och bakgrundskontroller kommer att genomföras.

Har du frågor kan du kontakta avdelningschef för kommunikation och kundcenter, Eva Blixt.

Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Kontaktperson

Eva Blixt, avdelningschef för kommunikation och kundcenter
eva.blixt@norrtaljeenergi.se
0176 718 23

Välkommen med din ansökan senast 2026-01-15

Ansök
  • Publicerad: 2025-12-16
  • Sista ansökningsdag: 2026-01-15
Ansök
Laddar innehåll ...